неделя, 19 декември 2010 г.

Какво искаш за Коледа?

22 Декември 2008, 15:11 Публикувано в BgLOG 40 коментара , 876 прочита
Категории: 42



Еми к'во да искам, ебаси - Свирка от жената и спокойствие от родата. Ама аз това го искам и по принцип. Писна ми! Някакво еврейче се родило преди 2000 години и айде голямата гюрултия. Ми ху'у, родило се е детето. Пораснало, издигнало се в обществото, разни хора го обожествяват - ми щом ги кефи. Мен не ме кефи, тъй че бих се радвал, ако спрат да ми досаждат - за мен са просто няколко дни, в които не ми се налага да ходя на работа - това вече е истински празник - мога да си почина малко. Да, ама не, като се раззвънят ония ми ти телефони и почнат поздравите - Честита Коледа, Честит н'амсик'воси, Честито н'амси'щоси. Още повече, че някой си, някога си решил, че имам там имен ден. Абе я се осъзнайте малко? Това име нито съм го избирал, нито нищо - че ми харесва - харесва ми, но не съм го аз избрал, и основната причина да не се прекръстя досега на едно от малкото по-хубави имена (Лорд) е, че съм кръстен на дядо ми и много го уважавам и не искам да ми се сърди. Пък и не е важно името, а кой го носи. А за тези веселяци, които се чудят кому да се обадят за да честитят - ами обадете се на майка ми - тя ми е избирала името, тя също като вас по цял ден се чуди на кой да се обади, понеже мобилните оператори предлагат всякакви договори на всеки (за нещастие) и някои от тези абонати са телефонен еквивалент на графоманите. Обадете й се на нея - така хем всички ще сте си поговорили с някого, хем ще сте заети един с друг и няма да ми досаждате на мен, хем ще ми е кеф, че второто най-сетне се случва.

Сега ще ми скочат разните ми ти му там набожни, полу-набожни, религиозни фанатици, откачалки и тям подобни, че съм опорочавал Духа на Коледа. За Духа ми е все тая, за Дядо Коледа също, виж на Снежанка бих могъл да й намеря приложение, пък била тя и салатата "Снежанка". Пак повтарям - нямам нищо против да си празнувате, но се абстрахирайте от факта, че това е ваш празник, а не мой. Т.е. не е нужно да ми го натарапвате на мен. И нямам предвид хилядите публикации в блога на тая тема - ако не са ми интересни просто няма да ги чета. Имам предвид разни хора, които едва ли ще го прочетат това (всъщност в момента обмислям да им пратя линк-а). Проблема е, че това е (или поне с такова убеждение съм останал) християнски празник - тогава защо го празват всички? И разни хора, които не могат да напишат Иисус правилно, повече вярват на разни тъпи суеверия (относно числото 13, черната котка, стълбата, цвета на чорапите, съпоставен с шарките на килима и тям подобни глупости), които не са стъпвали и нямат намерение да стъпят в църква тръгват да ми развиват теории за Коледния дух, да ме питат какъв ще искам за Коледа и като цяло "к'ъф ш го дърва" през празниците. Какъвто мога, такъв. И докато за тези хора Коледата отдавна е загубила смисъл и е просто поредният повод да се напият и наядат като за световно, има други хора, които празнуват по други причини, има и трети, които просто искат малко спокойствие. Не ща мир и любов - искам спокойствие и тук таме малко секс. И докато второто мога и сам да го свърша, ако съм много на зор, за първото трябва всички околни да се постараят за да се случи. Малко ми напомня на въпроса - какво ще правиш на осми (декември) - ще се прибера от работа, ще поцъкам на комп-а, ще уважа жената колкото издържи, пак ще поцъкам на компа и ще лягам да спя, че на другия ден пак съм на работа (не, че това последното е някакъв определящ фактор, но понякога пречи).
- Ама няма ли да празваш?
- Виж ся к'фо, пич. Аз, ако толкова искам да се нафиркам, ще го направя на която дата си реша, а не да чакам празника, като че ли има някакъв закон за общественото на(д)пиване. Пък ти си тъпунгер - чакаш да дойде празник за да се нафиркаш, при условие, че ти се фирка всеки ден. Ами като има по два-три месеца без кой знае какви празници? По-добре тогава почвай да празваш и Курбан Байрям, Ханука, Пасха, Рождението на Буда, Месечния цикъл на Атина, Първата брачна нощ на Хера, Голямото разстройство на Амон-Ра, Големият запек на Аматерасу и т.н. - ще си имаш поводи за поркане за цяла година. А за пияндетата като мен остава пиенето без повод, по желание един вид...

Що трябва да празвам не мога да разбера - за да празва на човек трябва да му е весело - ами на мен може да ми е весело и без задължителното натряскване - да бе, не глей така учудено, има ги и такива идиоти - не са пили/не са се напушили и пак им е весело - странна паплач. А на Коледа какво й е веселото? Първо е идея, която не споделям - не съм християнин и нямам намерение да ставам. Второ, много мразя навалиците, а точно това се случва по Коледа - навсякъде фул макс с народ - викат, крещят, псуват, а най лощото е, че някои си позволяват и волността да гледат лошо!!! По телевизията като се заточат ония ми ти глупости как хората трябвало да бъдат по-добри и нам'си к'во си - съгласен съм, че трябва - но вместо да го говорите го правете - по-добре би било и по-полезно. Добре, че от години вече не гледам телевизия. А най-голямата простотия е "Българската Коледа" - по-глупава инициатива от тази нема! И не мога да разбера, 'що всички чакат Коледа за да направят нещо добро - и го правят по задължение - 'щото така требе, не защото искат или го смятат за правилно - правят го защото е Коледа - ами, не, благодаря, ще мина и без подобни пожелания/пожертвувания. Пак повтарям - който иска да си празва и да се весели - приятно изкарване, само, бъдете така любезни, да не се опитвате да ме въвличате и мен в подобни приключения - ако толкова ми се празва, сам ще попитам може ли да се присъединя!

Отговор към един от коментарите:

- остарял ли? Ген, баба ми февруари месец ще навърши 70. Да, '39 набор е. Знаеш ли като малки колко сме я ядосвали? Сега като се сетя и ми става гадно. И въпреки това аз съм по-побелял от нея. Стар ли? Да, стар съм, имам чувството, че рождената ми година е '34, не '84. За 20 години преживях повече неща, отколкото мнозина за 50. Ген, болен съм от неща, от които хора заболяват след продължително натоварване и първите симптоми обикновено се появяват след 40-тата година. Аз нямам и 25 още. Да, остарял съм. И аз имам хубави спомени от Коледите, когато бях малък и предпочитам да си остана с тях. Сега единственото нещо, което искам е да се прибера у дома и да си почина. И като казвам у дома имам предвид единственото място, което мога да нарека дом - родната къща. Не искам празненства, не искам нищо, искам да се прибера и да поспя. Искам да се прибера и единствените звуци, които да чувам са от огъня в котела, от вятъра и от време на време лаенето на кучето (без да прекалява обаче!). Уморен съм и искам почивка. Всеки ден се блъскам с една камара хора за да отида на работа, после с друга камара хора за да си взема обяд и накрая с трета камара хора, за да се прибера от работа, да направя жалки опити да поспя за да имам сили на другия ден да повторя упражнението. И когато идват празниците, аз вместо да се събера с приятели и да празнувам, единственото ми желание е да не виждам никого, да си легна в леглото и да заспя. И когато една камара хора ти се изсипят да те питат "Какво искаш да ти подаря за Коледа?" единственият отговор, който напира е: "Да не ми задаваш втори път този въпрос".

Няма коментари:

Публикуване на коментар