неделя, 19 декември 2010 г.

Пиячи

/Това го писах преди близо 10г. :)))

Я сипи, дядо, грозданка,
С теб да пийна – подпийна
С глътки юнашки, пияндушки,
Глътки кат’ вехта пияница
За Чавдар страшен пияча,
За Чавдар вехта пияница –
Синът на Петко Мезето!
Да пийнат моми и момци
По кръчми и таверни,
Пиячи от планините,
И мъже в хладни механи:
Какви вина е раждала,
Раждала, ражда и сега
Българска асма юнашка,
Какви мезета е хранила,
Харанила, храни и днеска
Нашата кочина хубава!
Ах, че мен, дядо, додея
Пиянски песни да слушам,
А сам за режим да пея
За режим, дядо, сухиндолски
И за свойте си кахъри,
Кахъри, трезви ядове!
Тъжно ми й, дядо, жално ми й,
Ала сипи – не бой се, –
Аз нося на пиене юнашки,
Стомах имам здрав загорски
Та’ко ме никой не почерпи,
Бутилка ще се понесе
По кръчми и по механища –
Кръчмаритее ще я поемат,
Келнерите ще я донесат
И трезвеността ми ще мине,
Трезвеността, дядо, от липса на пиене!
Пък който иска, да пие –
Тежко му, нима ще кажа?
Юнакът неизпито пиене не търпи –
Ала съм думал и думам:
А бе, ти мене уважа’аш ли мъ,
Уважавам, който умее
За чест и слава да пие –
Доброму добро да почерпи,
Лошия с празна бутилка по глава, –
Пък ще си пийна чашата!

Няма коментари:

Публикуване на коментар