вторник, 7 март 2017 г.

Вегани

Я заколи, дядо, зелката,
с теб да хрупна захрупам,
тревички зелени, свежи,
тревички без ГМО-та!
Тъй рече Кольо Вегана,
веган-активист
страшилище за всичко
що яде неща различни от трева.
Да чуят моми и момци,
по Витошка и по Фейсбук групите,
вегетарианци отцепници
и вегани пред компютъра:
какви треви е раждала,
раждала, ражда и сега
българска ливада юнашка;
какви чушки е хранила,
хранила, храни и днеска,
градината, която още не е посадил!
Ах, че мен, дядо, додея,
меса по магазините да виждам,
а аз само бурените да си ям,
бурени, дядо, целулозни,
и от мойте си тревички да ползвам,
от тия, дето се свиват!
Тъжно ми й, дядо, жално ми й,
ала коли не бой се, -
аз зелките яко ги плющя,
стомах имам здрав загорски.
Та‘ко ме никой не чуе,
постовете ми ще се понесат,
по групи и по блогове,
групите ще го шернат и лайкнат,
блогърите ще коментират,
и зелката ще ми се услади,
зелката дядо, с гарнитура от арпаджик.
Пък който не иска само трева да яде,
ще му досаждам постоянно
веганът месо не търпи
ала Кольо е думал и дума:
„Всички, които само ме тагват
по постове с месо
ОМРЕТЕ ТЪПИ КОПЕЛЕТА!!!!

I
Кой не знае Кольо Вегана,
кой не е слушал за него?
Минувач ли по Витошка,
или активните фесбукари?
Месар ли в магазините,
или пък клети колбасари!
Водил бе Кольо дружини
тъкмо до дванайсет Фейсбук групи
и страшен бе активист
за вегетарианци и всеядци,
ала за клетите вегани
лъч пътеводна светлина бе Кольо Вегана!
Затуй се мажат с лайна… пардон „с кръв“,
на Витошка в тарелки,
и в парка на тревата,
клипчета от таблети пускат,
и маски чужди носят.
Един бе Кольо вегана
един на баща и майка (дано),
един на вярна дружина (и т‘ва им е много);
мъничък от майка остави (и не порасна),
глупав от татка отдели (т‘ва даже няма нужда да го променям)
без сестра, Кольо, без братец (пак дано),
ни нийде някой роднина
един сал вуйка карнист гаден
и деветмина дружина!...
Малки мивки зарибява,
Че други му на акъл се не връзват,
Протести Кольо организира,
Глупавите карнисти да обучава
на тревояден живот вегански,
вегански, ама в рамките на града,
че на село по полето работата е трудна
и не е за вегани-активисти!

Няма коментари:

Публикуване на коментар